Üzleti koncepció
Gratulálunk az ötlethez és jól indul a projekt, hiszen régiós viszonylatban is a legkompetensebb bowling és teke vállalkozáshoz fordult!
A bowling egy egyedülálló minőségi közösségi szórakozás és ez garantáltan hosszú ideig így is lesz. Játék közben észrevétlenül gurulnak a sörök koktélok is!
Hétvégeken nem ritkán 10 óra feletti a kihasználtság. A vállalati rendezvények, gyerekszülinapok extra profittal zajlanak.
Mindehhez persze perfekt szolgáltatás kell, ami a bowlingpályánál kezdődik.
Lokáció
A bowlinpálya méreténél fogva kevés olyan kész helyiség van, ami azonnal alkalmas egy bowlingcenter megvalósításához. Így a kiválasztáshoz vagy építéshez nagy körültekintés kell.
A bowlingcenternek nem fontos direkt a városközpontban lennie. A vendégek nagyrésze autóval jön, tehát előny a parkoló.
Ökölszabály szerint 20km-es vonzáskörzetben minden kb. 8ezer lakosra kalkulálható 1 bowlingpálya sáv. Nyilván a helyi viszonyok ezt módosíthatják. Konkurenciától csak akkor kell tartani, ha igen magas minőséget képviselnek.
Több ideig ott tarthatók a vendégek, ha van más kiegészítő szolgáltatás, pl. biliárd, darts, esetleg gyerek játszó lehetőségek, kártya, szivar szoba...
Gondolni kell a megéhező vendégekre, kis konyha, pizza kiszállítás stb….
Sávszám
A fentiek figyelembevételével, valamint a helyiség adottságai alapján meg kell határozni az optimális sávszámot. ezt érdemes némileg fölé lőni, hiszen egy 4 sávos bowlingpálya bevétele nem a kétsávos duplája, hanem jóval több. Közösségi élmény nagyobb, és több eséllyel jutnak pályához egy többsávos centerben.
Szállító kiválasztása
Egyik legfontosabb. A sikeres bowling centerek α-ja és Ω-ja , hogy nagy tapasztalattal rendelkező bowling szakcég a kezdetektől fogva végig tanácsaival és szolgáltatásaival ellátja partnerét. A bowlingcenter ékköve a bowling. Ennek nagyon rendben kell lennie. Természetesen ajánljuk magunkat, az alábbi ismérvek mentén:
- a szállítandó berendezés elismert gyártótól származzon (ne egyedi fejlesztés)
- a termék mögött komoly szakmai hátterű cég álljon (ne csak egy személy)
- garancia, alkatrész utángyártás garantált legyen, (ne egyszemélyen múljon)
- a termék lépést tudjon tartani fejlesztések által az új kihívásoknak
- saját műszaki és gazdasági team